Magsjuka

Jag har haft magsjuka!!!

Det går "ränneski..." på Linneas dagis och flera personer i min omgivining har haft det.

Förra fredagen meddelade fröknarna på dagis att de skulle diska alla saker lite extra noga och försöka få stopp på smittan. Det stora problemet var tydligen att en del barn bara fick en eller ett par diarrér men mådde bra och då tror man ju inte att det är magsjuka.

Då gick det upp ett ljus för mig. När jag var uppe i norr på mässor sa Tomas att en kväll hade Albin bajsat ner sig när han borstade tänderna. Han hade bara denna enda diarré och två dagar senare var det samma visa med Linnea. Vi fattade ju inte ens att de haft magsjuka, i så fall hade vi ju hållit dem hemma ett par dagar.

Nu har i alla fall turen kommit till mig. Jag gick hem från jobbet i onsdags så jag har varit hemma sedan dess. Nu mår jag bra igen. Bara lite trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0