Förbaskade migrän

Jag får ju migrän emellanåt, av stress för det mesta. Det kommer aldrig när jag är stressad utan när stressen börja lägga sig, kommer den som ett brev på posten.

Igår kom brevet...strax före lunch började det flimmra framför ögonen vilket är det första tecknet för mig.

Jag har tidigare provat receptbelagd medicin men har inte hittat någon som passat. Ingen som hjälpt så bra och i något fall så har jag blivit illamående av medicinen och därmed blivit liggande längre. Som tur är så har jag ganska korta anfall, de varar sällan längre än en halv dag. Sen är man ju lite hängig men det är inte så farligt.

Nu har jag hittat en receptfri medicin "Diclofenac" Det är samma verksamma substans som Eeze men kostar en bråkdel så mycket och den funkar riktigt bra för mig.

Nu är det sällan jag behöver åka hem och lägga mig utan kan med lite förminskad effektivitet jobba vidare.

Förutom om jag får afasi som jag får någon gång emellanåt...det passar sådär bra med telefonjobb!

Kommentarer
Postat av: Camilla Johansson

Jag har också migrän men det var ett ganska bra tag sedan. Jag har fått Zomig rapimelt och jag "älskar" den tabl. Det tar typ 15 min sedan är migränen lindrad från det värsta. Lycka till... Får man rabatt om man bokar dig som massör på Lundsbrunn??? hihi



Kram Camilla i Mariestad

2009-03-11 @ 09:20:09
URL: http://jagarbaramigsjalv.blogg.se/
Postat av: Kattis

Krya på dig! Hoppas att du kan stressa mindre så migränen inte kommer tillbaka! Saknar dig här nere! Hoppas vi kan ses i maj, när jag och grabbarna är hemma i Sverige.

2009-03-11 @ 14:20:37
URL: http://kattisochgrabbarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0