Förkylning

Linnea har varit "döförkyld" i några dagar och för att det inte skulle bli värre i kylan så har hon fått vara inne så mycket som möjligt de senaste dagarn har mått okej men varit ganska trött. Ingen feber eller så men i natt vaknade vi av att hon grät.
Tomas gick upp (efter vissa påtryckningar från mig) men han kom tillbaka ganska snabbt så jag trodde det var lugnt. Efter bara några minuter började hon gråta igen och Tomas gick upp än en gång. Han kom tillbaka med hennes kudde och frågade efter alvedon. Det visade sig att hon hade ont i örat!
Som tur var hade vi även nässpray hemma. Hon somnade ganska omgående och sov hela natten. Vilket tyvärr inte jag gjorde. Jag kunde inte somna om utan låg vaken i drygt två timmar så jag har varit ganska trött idag.
Linnea däremot har mått bra hela dagen och har knappt haft ont alls så hon var med mig på stan i eftermiddags. Hoppas, hoppas att det inte blir något krångel med örat nu när det är midsommar och allt. Fast det viktigaste är ju att det inte blir något krångel för hennes egen skull. Det är ju inte så skönt att ha öroninflammation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0