Tebaka i Svedala

I söndags förra veckan kom jag och barnen tillbaka till Sverige igen. Vi lämnade kvar Tomas i Tjeckien (så han får lite riktig semester).

Resan hem gick jättebra. Vi övernattade utanför Berlin för att det inte skulle bli för många mil i bilen på en dag.
När vi kom hem åkte vi direkt till affären och storhandlade. Jag packade upp, lagade lunch och sen började jag packa upp packningen vi haft med oss på resan. Hela bilen var full från topp till tå så det tog några timmar.

I måndags skulle jag färga mina ögonbryn kl. 9 men det hade jag helt glömt bort. Grannen (som är hudterapeut) ringde några minuter efter 9. Hon hade som tur var fått ett återbud kl. 10 så vi slängde i oss frukost och sedan iväg.
Därefter köpte vi en häcksax, åkte hem och klippte gräset och började med häcken. Det blev macka till kvällsmat och vi sjönk ner i soffan kl. 20,30. Då var jag ganska mör.

I tisdags fortsatte jag med häcken och det tog också hela dan.  Gud vad man sover gott när man jobbat hela dagen!

Resten av tiden hemma har vi plockat blåbär, rensat landen, klippt gräset igen, städat huset, lekt med kompisar och slappat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0