Shopping och Skottar

Eftersom jag inte har varit så fliltig med mitt bloggande sedan jag kom hit (kan ju delvis bero på att vi inte haft något internet förrän igår kväll) blir det lite hopp fram och tillbaka i tiden.

Idag har jag varit på H-centrum och tränat för andra gången sedan jag kom hit. Det finns en lekhörna för barnen där så det är perfekt att börja dagen där.
När vi kom fram upptäckte jag att jag glömt mina träningsskor så det var bara att åka hem till Svitkov (15 minuter enkel resa med bil) och tillbaka igen. Efter träningen tog vi en toast och jordgubbsjuice innan vi åkte hem och hoppade i duschen. Väl hemma sken solen så jag gick ut en kvart och läste en tidning innan det var dags att åka till AFI-Palace. Det är ett nytt stort köpcentra som blev klart strax innan vi flyttade hem. Där träffade vi Leanne och hennes 1-årige Mathew från Skottland. Vi lärde känna familjen strax innan vi flyttade hem från Tjeckien. Det var jättekul att träffas och vi ska äta middag någon kväll i veckan.

När Leanne åkte till dagis och hämtade dottern Rebecca gick vi en sväng i köpcentrat och några andra affärer och köpte kläder till barnen och bigaråer och åkte hem. När vi kom hem var det världens åskväder. Det har det varit nästan varje dag på eftermiddagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0