Träning

Jag har kommit igång hyfsat med träningen. Jag och min "mammalediga jobbarkompis" har varit på 2 "hopplösa" pass på korpen och i måndags var vi på Sirius och styrektränade. Jag har LTK-kort (ett kort som föreningar säljer för 100 kr för att få in pengar till klubben och jag får rabatt på ett 50-tal affärer och annat) där man fick träna 2 personer gratis en gång på Sirius och ett gratispass på Friskis och Svettis. Detta måste ju uttnyttjas och turen hade då kommit till Sirius.

Tyckte det var sådär. Det var stort men så mycket maskiner att man fick trixa sig fram emellan och en ljudnivå som inte passar mina öron efter att ha suttit en hel dag med headset på jobbet med telefontoner och röster rätt in i örenon. Även om musiken inte var så hög så gjorde stengolvet och akustiken att det blev mycket buller. Man fick nästan skrika till varandra för att kunna höra.
Om jag jämför med badhuset dit vi gått några  gånger så passar det stället mig mycket bättre. Det är mindre men upplevs inte alls lika trångt. De har även bättre ljuddämpning. Utbudet kanske inte är lika bra där men det räcker för mig och att jag får detta för nästan halva priset som Sirius avgör saken. Det var dock kul att prova på och om jag ska köra något pass i framtiden och inte bara styrketräna kan jag absolut tänka mig att prova!

På måndag ska vi prova styrketräning på Hälsostudion. Där hade "mammalediga jobbarkompisen" rabatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0