Köpa nya träningsdojor?

Mina träningsdojor är farliga!
Inte för att det är en dålig sko, inte för att man skadar sig när man tränar, inte för att de är gamla utan för att de gömmer saker för mig!
Det är de mest luriga träningsskor jag haft.
Första gången de spelade mig ett spratt var i Tjeckien när jag varit på ett pilates-pass. Jag stoppade ner alla attiraljer i en väska som vanligt, tränade, lade tillbaka sakerna och åkte hem och efter det kunde jag inte hitta mitt körkort. Eftersom jag inte ville ta med hela plånboken till gymmet så la jag ner körkortet löst i kassen, det brukar funka men det försvann.
2 veckor efteråt anmälde jag mitt körkort försvunnet och det är oåterkalleligt. Några dagar senare hittar jag naturligtvis körkortet. I en av mina träningsskor. (Fick dock fortsätta köra körkortslös i över ett år)

Idag nästan två år senare tränade jag på Korpen i Lidköping, "hopplös gympa" vilket för övrigt var ganska jobbigt eftersom jag fortfarande hade träningsvärk efter "hopplösa gympan" i måndags. Hur som helst hade jag en liten pappkasse med mig. Där i låg mobil, plånbok, bilnycklar, nycklar till huset och mina luriga skor. Jag tog med mig påsen in i träningshallen som vanligt, gjorde egentligen allt som vanligt förutom att jag välte påsen inne i omklädningsrummet innan jag åkte hem.
När jag efter en timma eller så packade upp kassen är mobilen borta. Jag kollar igenom kassen igen, kappan och bilen. Ingen mobil...ringer Korpen och de säger att de bara har manlig personal så de kan inte kolla men ingen har lämnat in den. Kastar mig i bilen (Tomas skulle just åka iväg till han som mekar vår bil men det fick anstå) kör till Korpen men ingen mobil stod att finna. På hemvägen tänker jag på hur mycket pengar jag förlorat med tanke på att jag ska betala mobilen 22 månader till. Tänk om någon har ringt en massa skräpnummer innan jag hinner spärra den och jag får betala det.
slår det mig att det faktiskt har lirkat sig in saker i mina träningsskor tidigare så jag kanske ska kolla där innan jag ger upp...och där i den vänstra, inte alldeles underbart doftande träningsskon ligger min nya, flashiga, rosa telefon.

Tror ni att Tomas hann idiotförklara mig innan han slängde på sig jackan och drog...? 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tänk och ha sådana bra gympadojjer. Vaktar värdesaker, kostar inget i drift och luktar illa så ingen annan vill komma i närheten;)

2009-01-16 @ 09:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0