Vem äger pengarna?

Linnea grät i över en timma igår kväll. Hon var jättetrött men framför allt arg på sin mamma som tog hennes pengar...tyckte hon ja!

Hon var på teater, Emil i Lönneberga, med en kompis och dennes mamma. De skulle köpa korv i pausen så Linnea fick med sig pengar till detta.
När jag sedan kräver tillbaka växeln blir hon hysterisk.

"Det är mina pengar!" skriker hon. "Jag fick dem av tanten när jag köpte korv!"

Det spelade ingen roll om det var Albin, pappa eller jag som försökte berätta för henne att det inte var hennes pengar och varför.
Till slut fick Tomas nog och sa:

"Jag lägger pengarna här på bänken så får vi prata mer om det imorgon"

Det förslaget köpte Linnea och hur dagens diskusion gått har jag ingen aning om. Jag är intet ont anande här på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

ja dessa barn...men hon har ju rätt:) HON fick ju dom av tanten:):)

2009-08-12 @ 18:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0