Övertid

I torsdags när vi kom hem från badet på kvällen ringde Tomas och sa att han jobbade över. Jag och barnen packade upp och började göra pannkakor, titta på "Bompa" och sen var det i stort sett bara dags för tandborstning och nattning. Tomas var hemma vid halv tio.
På fredagen var det samma visa så jag och barnen åkte till leksaksaffären efter skola och dagis för att köpa födelsedagspresenter till Linneas dagiskompisar som fyller år. Sedan åkte vi hem och jag satte mig i solväggen och såg på när Albin kastade pil på sin nya piltavla som han köpte i leksaksaffären (för sina egna sista pengar).

Själv hade jag legat konstigt och hade världens nackspärr så jag satt i solväggen med halsduk för att inte förvärra det.

Vid 18-tiden åkte vi och köpte pizza och hämtade Tomas vid bussen. Vi satt i bilen ca 10 minuter och när jag vänder på huvudet för att se om Tomas kom så har nackspärren på ett kick näst intill försvunnit. Märkligt. Här har man knappt kunnat köra bil och på bara några minuter försvinner det nästan.

Det blev till att äta pizza, ta ett glas vin och göra lite fredagsmys framför "Så ska det låta".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0