Späckad dag

Igår var första gången som jag skjutsade barnen till skola och dagis och ni vet ju hur det är i början när man ska till nya ställen. Hur lång tid tar det, när måste vi går upp på morgongen, vilken tid ska Tomas till jobbet, hinner han hjälpa till innan han åker?
Morgonen avlöpte fint. Var så tidig till jobbet att jag inte ens visste om någon kommit och öppnat ännu. (jag har ingen nyckel än)
Eftermiddagen började också fint. Hämtade Linnea på dagis och sedan upp till Råda skola för att hämta Albin. Efter det var det hockeyträning för Albin och vi hade packat väskan kvällen innan och ställt i bilen. Till hockeyn var vi också tidiga och inga tränare hade kommit ännu. Då säger Albin:
"Var är min klubba?"
Den hade jag glömt och tyckte han kunde träna utan men han vägrade. OK sa jag vi åker och hämtar den. Kommer då plötsligt på att min väska ligger kvar på fritids! Upp till fritids och hämta väskan för nyckeln till huset såg där i. Hem och hämta klubban och sedan till träningen. Fortfarande ingen tränare. Det visar sig att Albins lag inte har någon tränare men det löste sig fint. De fick träna med 9 och 10-åringarna. En helt slutkörd Albin fick duscha i omklädningsrummet för 40 minuter efter träningen var det korvgrillning och tipspromenad med Albins klass. Detta kom vi på kvällen innan och hade ingen korv hemma så iväg till affären för att köpa korv och bröd. Hämta Tomas som just kommit från jobbet och fixa en Linnea som kissat ner sig.
Väl framme på Råda vy hade vi en jättemysig kväll. Barnen lekte och ville knappt åka hem.
Det var svårt för Albin att komma ur sängen i morse. Han var helt slut!

Kommentarer
Postat av: Katarina

;-) Det låter som aatt ni lever precis som ni gjorde här i Pardubice! Lite stressat och glömskt ibland!

2008-09-03 @ 06:52:01
URL: http://kattisochgrabbarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0