Tomas till Tjeckien

Ja, då har Tomas åkt till Tjeckien i tre veckor. Han ska vara med och hjälpa tjeckerna att plocka isär en katapultstol (kanske till och med var två, jag vet inte så noga). Det tar tydligen lång tid att plocka isär den. Kontrollera alla delar så de inte är skadade eller slitna och sedan sätta ihop det igen.
Jag måste tillstå att jag är lite avundsjuk på honom som får åka dit och leva ett glassigt liv igen och framför allt träffa alla våra vänner. Ja, ja sån´t är livet. Vi får hitta på lite eget mys här hemma.

I lördags var Tomas farmor och hälsade på och barnen fick en försenad födelsedagspresent. De fick var sin peng och Albin blev helt lyrisk och räknade snabbt ut hur många pokemonkort han kunde köpa för dessa. Albin hade nämligen inga pokemonkort när vi flyttade hem och alla hans kompisar har många så det stod högt upp på önskelistan. Jag lovade att vi skulle åka till affären och köpa det på måndagen (igår) så det gjorde vi. Linnea köpte en maskin som ritar mönster som man sedan kan färglägga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0