Provsmakning

Vi ska köpa äpple och päronträd. Vet ej om det blir i höst eller i vår. Det beror på hur lång tid det tar innan vi kommer fram till vilken sort vi ska. Var på Lidens häromdagen och köpte äpplen och päron. Man kan nämligen köpa äpplen och päron till de sorters träd de säljer för att se hur de smakar. Kanske har man gjort så i alla tider men jag är novis på området så jag hade ingen aning och tycker det är genialiskt. Den enda svenska äpplesorten jag kände till innan igår var Ingrid Marie och det äpplet har jag tyckt illa om sen jag var liten.
Igår provade vi Belida, en ny sort som man inte har så mycket information om. Det smakade jättesött, nästan på gränsen till socker och en härlig syra. Mycket smaskigt. Idag ska jag prova Aroma. En klassiker har jag förstått, fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ni vet väl att Fredrik - kusin Tomas - hans sambo jobbar på Liden?? Caroline.....hoppas ni hittar vad ni ska ha så vi kan vara med och skörda - ler

2008-10-12 @ 09:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0