IKEA

Söndag morgon... vad ska vi göra idag..? IKEA!

Sagt och gjort, vid frukostbordet bestämde vi oss för att dra iväg till IKEA och köpa serien Trofast till Albin som vi pratat om ett tag.
Väl framme fick vi sitta i kö ca 40-45 minuter in till parkeringen. Totalstopp och polisen var där och fick dirigera. När vi kommit in på varuhuset meddelade de att både polisen och vägverket var där och när vi åkte hem upptäckte vi att det var översvämmning på ett par ställen som ställt till det. Det gjorde väl inte saken bättre att man bygger om på IKEA i Bäckebol och att det var regnigt och grått för parkeringen var "knökafull".

Vi fick tag i NÄSTAN allt vi skulle ha och när vi kom till kassan hade de ju fått självbetjäning vilket var en nyhet för mig. Aldrig hört talas om att det fanns fanns på IKEA. Jag ställde mig i en vanlig kassa men det kom en anställd och frågade om vi inte skulle ta självbetjäning och berättade att de hade 2 personal där som hjälpte till. Det gjorde vi och det funkade bra.

Vi kom hem strax före kl 19, åt kvällsmacka direkt och sedan dusch och saga. Lite tvätt och uppackning av glas och annat som slank ner i IKEA-korgen.

Idag har jag skruvat ner Albins gamla skåp och lagt i bilen. Burit upp de nya hyllorna och monterat ihop dem. För en ovan och otränad kropp tar det en stund och lite möda men det var det helt klart värt. Skruvdragaren försökte jag mig inte ens på. Den råkar ju alltid var oladdad när man ska ha den...

Kommentarer
Postat av: Maria Coop

Ja..vad är väl bättre än att spendera dagen på Ikea en tråkig söndag..hihi. Hoppas det blev bra i Albins rum och vad skönt att ni bara var snabbsjuka !!!

Vi ses i morgon ! Då ska vi äta frukost här på jobbet ! Jag börjar redan bli sugen !

Kram Maria

2008-10-28 @ 10:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0