Badhuset

I onsdags var jag och barnen i badhuset för att bada. De har båda pratat om "bläckis" vilket var en rutchbana utformad som en bläckfisk ner i vattnet i barn och bebisbassängen. De lekte båda helt hysteriskt i närmare en timma och var ändå mycket besvikna när vi skulle åka hem. Albin simmade ingenting förutom under vattnet. Han kunde nämligen inte simma när vi badade i somras. Efter badet stod vi och tittade på de olika märkena man kan ta. Mest för att jag skulle försöka få honom intresserad av att lära sig. Han är nämligen typen som inte gillar att träna på saker utan ska klara av dem med en gång. 

Dagen efter åkte han och badade med sin klass och när han kommer hem och jag frågar hur det gått säger han att han hoppat både från svikten och trean.
Varken jag eller Tomas trodde honom. Tyckte det lät långsökt att lärarna lät honom hoppa från hopptornet om han inte kan simma. Han stod dock fast vid sin version och meddelade stolt att han kunde simma runt hela barnbassängen och att det var lättare att hoppa från svikten för den var närmre kanten och man kom inte så djupt under vattnet.

Lite mer benägna att tro honom frågade jag om han tyckte det var tråkigt att han i stort sett var den enda i klassen som inte kan simma och på rent vres bestämt sig för att göra det. Då log han och sa ja.

Så vem vet. Han kanske kan simma. Det får bli frågan till lärarna på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0