Summering

Ja... jag vet... det var länge sedan jag bloggade. Har egentligen inget att skylla på. Hawaii-festen har jag skrivit om som var den 19 april så jag fortsätter efter det...

Måndagen efter (20:e) började jag träna igen efter ett uppehåll på över en månad. Vi har varit sjuka i omgångar men nu var det dags.
 På kvällen gick vi till något kommunhus eller liknande för att lämna in pappren inför bröllopet. Vi har skickat efter papper från Sverige. Tack familjen Andersson som hjälpt till med det! Jan Dlask som är vår tjeckiskalärare har hjälpt till att översätta dem och nu har de blivit godkända av kommunen. Fick ytterligare några papper att skriva under och ska lämna in dem närmsta veckorna. Efter vi varit på kommunhuset åt vi kvällsmat på torgets pizzeria.

På tisdagen hade jag beställt tid för att prova bröllopsfrisyr. Det var det värsta i frisörväg jag varit med om. Jag sressade som en dåre för att komma i tid och frisören var en kvart försenad men sa inte ett ljud om det... 30 minuter senare var jag ute och på den halvtimmen hade hon berättat vilken frysyr HON tyckte jag skulle ha, hunnit toppa håret, leta i tidningar för att visa frisyren, beställa ny tid! Jag har aldrig varit håröm men satan vad hon var hårdhänt!
Vid lunchtid samma dag skulle vi (skolan) åka och simma. Åkte till skolan för att hämta några av barnen, iväg till simhallen och den var stängt på grund av renovering. Det fick bli en promenad och en kaffe i parken istället. Inte vad vi tänkt oss men väldigt mysigt.

På söndagen den 27:e hade Albin bjudit in sina klasskamrater på WII-eftermiddag. (Tv-spel med bowling, boxning, golf m.m. Man håller kontrollen som om den vore bowlingklotet/ boxhandskarna/golfklubban och gör rörelserna som vanligt. Man kan bli riktigt svettig). Albin hade beställt chips, godis, dricka och serpentiner. Jag tror att de hade kul medan vi föräldrar satt i solen och drack kaffe.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hej o hå Sara lilla!
Det är bäst du lägger ur några växlar nu om du ska orka med livet i fortsättningen!
Jag vill faktiskt träffa dig snart!!
Kram Birgitta

2008-05-11 @ 10:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0