Aktivitetsveckor = träningsvärk

Skolan har under veckorna 9-11 aktivitetsveckor. Det är dels för att lära barnen att idrotta och röra på sig och dels att kunna prova på nya saker. Det är ju svårare att börja med en idrott här eftersom man inte kan språket. Barnen får poäng för varje  sak de gör och om man gör saker tillsammans får man fler poäng.
 Under veckan som gått har det varit, pingis, promenad, salsa, handbollsträning och squash. I lördags skulle vi bowlat men det blev inställt pga strömavbrottet i stan.

I fredags var jag och Albin på skolan och en av svenskarna, Björn höll i hanbollsträningen en timma. Vi fick lära oss passa, dribbla och skjuta och hade lite lekar. Jättekul men jobbigt. Lite träningsvärk hade jag allt i lördags.

Igår var det dags för squash i hallen som ligger i Svitkov där vi bor. Jag har bara spelat squash en gång tidigare, på gymnasiet men det var kul det också. Senare på kvällen var vi några tjejer (och en kille) som provade ett annat gym än det vi brukar gå till och vi provade kick-box aerobics. Shit vad jobbigt det var men superkul. Varje rörelse jag gör i dag känns. Det känns till och med i armarna när jag sitter och skriver på tangentbordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0