Salsa

På min möhippa fick jag lära mig grundstegen i dansen Salsa. Det var jättkul och Katarina Nyberg frågade om jag ville följa med till en salsaklubb i Prag någon helg för att prova. Jag tyckte det kunde vara kul för jag insåg att det förmodligen skulle bli enda chansen i mitt liv. Man känner ju inte obegränsat med människor som dansar salsa...

Katarina skulle vara borta större delen av sommaren och helgen som gick var den enda som passade, så på fredagseftermiddagen tog vi tåget till Prag och checkade in på ett vandrarhem. Först gick vi till en thailändsk restaurang med Mike som är lärare på en förskola i Prag. Han är från Sicilien men har bott utomlands i flera år. Vi åt god mat och pratade mycket om Burma för han skulle åka dit dagen efter för att jobba på en skola och som vollontär under sin semester.
Sedan gick vi till våra rum och bytte om för salsa.
Vi kom dit strax efter kl 23! Det är ungefär vid den tiden jag brukar gå hem från dansställena numera.
Måste säga att det är stor skillnad på att dansa salsa i sin ensamhet på torget i Pardubice och att dansa med någon annan som dessutom kan. Vi dansade mycket och hade jättekul ända till klockan 04.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Du vet väl att det finns grupper här hemma oxå?

Det är bara att du tar med dig Tomas och fortsätter......

Kram

2008-06-17 @ 10:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0