Möhippa

Det är nästan med lite vemod man tänker på att man (troligen) inte kommer få någon mer möhippa för jag hade så jädra kul!
Min plan för lördagen var att ta tåget in till Prag med Leanne och Alison från Skottland för att ha en "Sex and the city-dag". Lunch, shopping, coctails och se filmen Sex and the city. Åker till stationen, köper biljett och plötsligt har jag en ögonbindel på mig. Blir utföst utanför huvudentrén där man bildar ring och beordrar mig att ta av mig byxorna o.s.v. tills jag är helt ombytt till tights och baddräkt. Utanpå detta får jag ett skinnställ och hjälm. Mannen som ska köra mig på en ursnygg motorcykel säger:
"Don´t worry, I´m a veterenerian. I can take care of you if something happens!
(Med tanke på att nästan 80 personer dog i trafiken bara i maj månad i Tjeckien blir man knappast lugnad men han körde verkligen lungt och fint)
Färden går till Kladryby, ett mycket känt stall där de föder upp Kladruby-hästar och har årliga tävlingar och jakter. Vi fick åka kärra för 8 personer och en picknick. Det känns lite hedrande för jag fick veta av Mimmi att inte vem som helst kan komma dit och få en tur. Hon sa att om man är drottningen av Danmark kan man ringa dit och boka men annars lär man inte ha någon större lycka. www.nhkladruby.cz
Efter denna underbara tur hade vi fotboll på grusplanen. Fotbollen var för hästar och nästan lika hög som oss själva och vi hade en riktig "catfight" som slutade med rivsår, brännmärken, blåmärken och en massa svett och grus i munnen. Superkul!
Därefter fick vi en kurs i grundstegen i salsa av Katarina Nyberg och jag med förmaningen att inte glömma av dessa steg.
Sedan var det hemfärd till Pardubice och "salsafröken" för en duch. Nu fick fröken Frick byta om till en kort grön/orange städklänning, röda myggjagare i lack, svart boa och slöja för vidare transport fram till torget. Pizza, mojjito, och annat gott och när detta var klart fick jag ställa mig på torget för att visa mina nya salsakunskaper. Det gick bra så nästa utmaning blev att bjuda upp Pardubices manliga befolkning och dansa salsa. Skitkul!
Jag dansade med en tjeck som kunde lite svenska för han hade varit i Mora och Falun (hockeyrelaterat antar jag), ett gäng fransmän, två holländare varav en var en kopia av Orup, en engelskman, och ytterligare ungefär 20 tjecker. Det var många som var svårflörtade men få som vägrade. En av fransoserna var tvär och managern för Pardubices elitserielag lyckades jag inte övertala trots hot om 2 min utvisning för missconduct. Lyckades dock motstå en het längtan att skrika efter honom när han gick:
"Zakaza ne ovolneni!" (iceing på tjeckiska).
När detta uppdrag var över tyckte Mimmi att jag var alldeles för nykter och drog med mig till ett dansställe som heter Pata Puf. Där blev det några teqila i rad och sedan var det problemet löst.
Jag tror att jag var hemma vid 02-tiden och vid 17-tiden dagen efter lyckades jag intaga den första måltiden bestående av en halv macka, men det var det värt!

Tack alla ni som var med och gjorde min möhippa fantastiskt kul!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag ser framemot dessa kort som jag hoppas är tagna denna din dag Sara!!!

Du blir nog insläppt i Tjeckien igen! ler

Vem vet vad som väntar er när ni kommer hem!!

Kompisarna vill säkert överträffa det ni varit med om där. Jaja.....

Kram till dig och Tomas.....och barnen såklart

2008-06-11 @ 10:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0