Frågesport

När man bor utomlands läser man inte tidningar och inte heller står man på stan eller affärer och läser löpsedlar. Åtminstone inte om man kan språket så dåligt som jag. Det är inte heller varje vecka jag kollar nyheter på text-tv eller ser nyheterna. Däremot tycker jag det är roligt att gå in på passagens hemsida (har deras mailprogram) och göra deras nutiddquiz.
Varje vecka har de 10 frågor om vad som hänt under veckan och jag svarar på dessa med mycket blandat resultat. Idag hade jag 7 av 10 rätt vilket inte är så pjåkigt tycker jag, särskilt med tanke på att jag chansade på 8 av frågorna. Hade aldrig hört talas om ämnena.
De hade även en "midsommarquiz" på 5 frågor. Jag hade 1! rätt och fick reda på att jag svarat bättre än 1 person av 136. Kanske ska läsa på lite om midsommar innan jag dricker min första nubbe i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0