Fru Johansson

Ja, då har man blivit fru Johansson, eller egentligen än så länge, fru till herr Johansson. Har inte lämnat in papper om namnändring hos skattemyndigheten ännu. Hur som helst så hade vi en fantastisk dag!

Jag började med att åka till Birdie där kusinen Annelie bodde. Det var hon som med hjälp av sin mamma Birgitta skulle göra i ordning min frisyr. När den och ett glas med skumpa var klart var det dags för syrran att sminka mig. Tomas var ute i festlokalen och riggade stereon inför kvällen. Tur att han hade lite att göra för han var skitnervös!


                             


                  

En stund senare kom Robban och hämtade mig och körde mig till torget där alla stod och väntade utanför Town Hall. Efter ceremonin blev det gruppfoto på trappan och lite att dricka. Gästerna gick till Birdie medan vi åkte till slottsparken med fotografen.
Väl på Birdie skålade vi och servitrisen slängde en tallrik i marken som jag och Tomas skulle sopa upp.
Middagden bestod av:

Förrätt: Potatis och purjolökssoppa
Huvudrätt: Rumpstek med amerikansk potatis.
Efterrätt: Kaffe och bröllopstårta.
Nattamat: Svensk kôrv med bröd och tjeckisk bramboracky.

När klockan slagit 24.00 hade vi dansat, hoppat, skrattat, pussats och svettats fantastiska mängder och det var dags att åka till hotellet.

Ett stort tack till ALLA!  Till gäster, för alla fina presenter, telegram och mail. Ni hjälpte oss verkligen att få en fantasktisk bröllopsdag!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Såååå fin du är Sara....fast det är du ju alltid

Kram

2008-07-08 @ 11:38:25
Postat av: Stefan Axelsson

Men men, är inte detta fröken Frick ??? ;-)

Tomas har en fin bild på Fru Johansson, tagen första morgonen, varför inte visa den 8-)



Ha´de

2008-07-09 @ 22:43:52
Postat av: Syrran

Ett vackert brudpar, supert väder, goooo mat, kul fest, trevliga gäster, mycket dans...Ja ett himla trevligt bröllop helt enkelt :o)

Bamse kram från Syrran

2008-08-07 @ 09:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0