Tjeckisk leverpastej

Leverpastej är något jag är mycket förtjust i och som jag saknar här i Tjeckien. Det är inte så ofta man saknar smaker här men ibland kan jag sitta och drömma om en färsk kruska-tekaka med leverpastej och gurka. (Det vattnas i munnen bara jag tänker på det!)
Då kan ni tänka er vilken lycka jag kände när jag i onsdags hittade bredbar leverpastej på Hypernova (en av matvaruaffärerrna här). De fanns i flera sorter men jag tänkte satsa på ett "säkert kort" utan konstigheter. Morgonen efter åkte knäckebrödet fram, för de har faktiskt Wasa knäckebröd här...

Då jag och Albin haft många och långa diskussioner den senaste tiden om hur man uppför sig vid matbordet (man sitter ordentligt, rapar och pruttar inte vid bordet, ulkar inte och försöker inte kräkas upp maten högt och ljudligt när den inte smakar som han tänkt sig, kallar inte maten ÄCKLIG och spottar ut den osv ...) känner man att man måste föregå med gott exempel. Med detta i bakhuvudet tog jag bara ca 2*2 cm av mackan och bredde med leverpastej och tur var väl det för det var något av det äck... minst goda jag ätit i hela mitt liv! Det är obegripligt för mig att någon överhuvudtaget kan tänka sig att köpa en sådan paket två gånger!

Då jag även sagt till barnen att man ska försöka äta upp det man tagit till sig tog jag en tugga till för syns skull och när barnen gått åkte mackan i papperskorgen!

Hyckleri? Javisst, men vad gör man!?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vart tog resten av pastejen vägen Sara? *ler*
Du får skicka bud nästa gång Lasse åker ner....
Kramar

2008-02-18 @ 10:06:21
Postat av: Farfar

Ulla och jag åt leverpastej på flygplatsen innan vi åkte hem och den var det inget
fel på. den låg i burkar som liknade dom vi får på våra övningar ute bushen, Tomas vet säkert. Men då var det allt tur
att vi hade "lite" riktig¨t godis med oss eller...,
tack ska ni för en trevlig helg

2008-02-20 @ 21:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0