Badminton

I fredags när Albin kom hem från skolan så ville han åka och spela badminton. På tisdagen samma vecka var skolan på H-Centrum och spelade och han tyckte det var så roligt. Tomas och Linnea hade åkt in till Prag för att hämta Tomas pappa Lasse och hans Ulla.
Klockan var 13,30 och jag tyckte det blev lite sent för jag hade en del att göra innan jag skulle hämta gästerna på stationen. Jag lovade i alla fall att jag skulle ringa och höra om det fanns plats och det gjorde det klockan 14. Vi gjorde en snabbpackning och åkte dit. Albin var jätteduktig och slet som ett djur. Jag är ju ingen stjärna på badminton och eftersom Albins bollar ofta gick utanför plan (men vi hade bestämt att ta de bollarna också) så fick även jag springa en hel del. Jag tvivlar på att det var sista gången som vi spelade badminton för jag uppskattade det nog nästan lika mycket som Albin.
Det blir nog till att gå till affären och köpa ett billigt set som vi kan ha i trädgården i vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0