Kollegans blogg

Jag har en kollega som vi kallar för Z. Hon har också en blogg. Jag kommer lägga upp en länk till den för den är mycket underhållande. Inte minst för oss  jobbarkompisar som känner hennes man som hon kallar "Förundersökningsledaren" i sin blogg. Dottern kallas "Lilla Svalan" och sonen "Guldgossen".

Hon har ett inlägg som heter Julspam som jag måste plagiera då jag får samma spam som hon och den är helt lysande:

Fick mitt första julspam nyss. En översättning av texten lyder:

"Är du redo för julens erektion?"


Rackarns! Här har jag bakat pepparkakor och lussekatter, köpt hyacinter och amaryllis, städat och fejat, hängt upp julgardiner, kokat knäck, vikit julgranskarameller, stöpt ljus, lutat Långa, slaktat julgrisen, såpskurat golvet och strött ut hackat enris... (Jaja, jag överdriver visst lite.)


...men jag har alldeles glömt bort att förbereda mig för julerektionen.


Kommentarer
Postat av: Maria Bergsten

Hej Sara !

Nu har jag varit ledig en heldag från jobbet och vad gör jag...jo går in och kikar på din och Zätas blogg..jag måste nog sakna er..eller är jag beroende.

Haha..vad jag skrattar åt Linnea..dels hennes historia och ännu mer åt hennes funderingar om framtiden ..hon är för rolig ...

Ha nu en riktigt skön jul, det ska i alla fall jag ha !!

Kram Maria

2008-12-22 @ 17:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0