Tomas Ledig

I måndag hade Tomas tagit ledigt från jobbet, vi skulle ha en shopping-dag! Albin for till skolan på morgonen och då passade vi andra på att åka till stan och köpa skor. Hade dagen till ära en fantasktisk huvudvärk och kände inte alls för det men det fick bli två alvedon och sedan iväg.
Resultat:
Tomas köpte tre par och Linnea fick 2 par, undertecknad 0 par!  Snabb lunch på torget och hem för att möta Albin som kom med skolbussen kvart över ett. In med familjen i bilen och iväg till Hradec Kralove och köpcentrat Futurum. Linnea klagade lite över huvudvärk och hon började kännas lite varm men vi bestämde oss för att åka ändå. Det tar bara 20 minuter att åka dit.
Albin köpte sandaler, 3/4-byxor i militärtyg och 4 t-shirtar. Tomas fick en jacka och en T-shirt. Sedan var det dags för en glass innan vi gick till nästa affär men då slog Linnea bakut. Jag vill inte ha glass, jag fryser! Då kan du få en bakelse istället. NEJ! Jag vill bara ha jordgubbsjuice, grät hon. Nu var det dags att känna på pannan för om man som barn tackar nej till både glass och bakelse mår man inte bra. Hon var glödhet så vi fikade och åkte hem.
Min huvudvärk hade börjat komma tillbaka så vi lade oss på soffan och tittade på TV. Alla utom Albin stensomnade. Vaknade med ett ryck 17,15. Vilken tur, jag skulle hämta Katarina 17,35, vi skulle på styrelsemöte. På kvällen hade Linnea nästan 40 graders feber och jag började bli rejält förkyld.
Ja,ja, familjen fick shoppat och jag är ju ledig mycket så jag ska väl hinna med lite vårshopping jag också.

Tisdagen tillbringades på soffan för mig och Linnea. Båda med feber och idag har jag en härlig värk i höger öra men Linnea är bättre. Måtte vi vara friska till på fredag för då är det bal i Kolin och den vill jag inte missa!

Kommentarer
Postat av: Louise

Ha det så trevligt på balen!
Känns inte länge sedan vi var där förra året och det blev ju en minnesvärd kväll (eller intte...).
Ha det bra

Louise

2008-04-09 @ 18:13:16
Postat av: Birgitta

Vad var det för bal?

Hoppas ni hade roligt och väntar på bilder med Tomas i smoking!?

2008-04-15 @ 09:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0