Tuff helg

I fredags kväll var vi hemma hos Boje och Anne-Marie på "Lillejul". Glögg, prinskorv (finns ej här), janssons frestelse, köttbullar, sill och en hel del annat mmm... vad det var gott! Kul hade vi också och vi var faktiskt kvar till siste man och somnade strax före 03,00. Linnea somnade på festen men Albin var vaken hela tiden och blev jättesur när vi skulle åka hem.
Morgonen efter var Linnea som vanligt morgonpigg och tyckte 07,00 var en bra tid att vakna. Vi gick upp och åt frukost framför tv:n och Albin dök också upp efter en stund. När vi hade ätit klart frågade jag barnen om vi skulle mysa i soffan. Inga protester och filt och kuddar plockades fram. Vid 10,30-tiden slocknade jag igen för att några minuter senare höra Tomas röst:
"Varför ligger du här"!?
Han fick bara ett muttrande till svar så han gick och lade sig i sängen igen. Barnen var nog också trötta för de orkade inte ens gräla om vem som skulle ha vilken kudde och vem som fått mest täcke. Vid 13-tiden blev det pannkakor och sedan tillbaka till soffan igen.
Jag hade under veckan lovat barnen att vi skulle baka pepparkakor denna dag så det var bara att bita ihop och börja med det vid 16-tiden. Kvällsmat vid 18 och sedan somnade jag i soffan före barnen vid 20-tiden.

På söndagen ordnade ambasaderna i Prag välgörenhets-försäljning eller vad man ska kalla det på Hotell Hilton. Det var ungefär 20 länder som hade saker att sälja som var lite speciellt för deras land och alla pengar gick till välgörenhet. Det var massor av folk och svårt att ta sig fram men jag tog rygg på en tjeckisk dam i grön tröja och jösses, det var som att glida fram efter en isbrytare. Hon hade minsann varit med förr! Efter några timmar på Hilton gick vi fram till torget och tittade på julmarknaden och sedan åkte vi tillbaka till Pardubice.

Man märker att man inte är 20 år längre och kan partaja så mycket man vill för jag har varit jättetrött hela dagen idag.
 I morgon åker jag och Albin med skolan till Wien där vi ska träffa andra svenska skolungdomar från Wien och Ungern.


Kommentarer
Postat av: Inger

Hoppas ni har haft det bra i Wien. Förmodar Albin åker som en Stenmark nu. Hur gick det för Linnea o Tomas?
Vi själva har varit på Julmarknad i Luebeck. Inget att rekommendera.
Kram Inger

2007-12-07 @ 14:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0