Språksvårigheter

Igår (fredag) var Albins klass inbjuden att åka med en tjeckisk klass på julmarknad i Hradec Kralove. Fröken Katarina ringde dagen innan och frågade om vi ville åka med. Jag och Rebecca tog med oss barnen och åkte buss gemensamt med tjeckerna.
När vi svängde av strax innan Hradec blev vi lite misstänksamma men tänkte att det ligger väl i närheten av Hradec men vi åkte igenom den ena byn efter den andra och när vi kom fram var vi i Hradek. Vi följde snällt efter de tjeckiska barnen och kom till ett slott! Vi fick en guidad tur på detta fantastiskt vackra slott och det handlade om hur man firade jul förr i tiden. Även om man inte förstod så mycket av vad som sades var det ändå intressant.

Efteråt gick vi ner i källaren och tog en kaffe och köpte souvernirer. Jag köpte en flaska engelsk slottspunch och Albin en julklapp till Linnea.

Jag vet inte hur många gånger man tror att man ska göra en sak men i slutändan händer en helt annan. Varje gång jag får erbjudande att hoppa på något försöker jag att nappa för det är så kul att se vart man hamnar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0