Sen till jobbet

I torsdags (tror jag det var) kom jag försent till jobbet. Det är sällan det händer som tur är.

Jag skulle tanka på morgonen innan jag åkte till jobbet och såg till att vara i god tid. Barnen skötte sig exemplariskt så dem kan jag inte heller skylla på.

När vi kommer till Albins skola kommer fröken samtidigt och frågar Albin om han tycker det ska bli kul att åka och bada idag.
Shit! Inga badkläder med...
Insåg ganska snabbt att jag hinner inte lämna Linnea på dagis, sedan hem och hämta kläder, tillbaka upp till Råda skola och sedan tanka och därefter till jobbet. För tidigt var det för att ringa jobbet så jag åker till Linneas dagis och lämnar henne.

Där inser jag att jag glömt ta med extrakläder och hon kissar ner sig 9 eftermiddagar av 10 och vi skulle direkt efter dagis och skola till ishallen på bandy och direkt till kompisar för att äta kvällsmat. Hon MÅSTE bara ha med sig extrakläder.

Kastade mig i bilen. Ringde jobbet och meddelade att jag skulle bli sen, åkte och tankade i andra änden på stan för jag skulle nog inte klara mig hela vändan annars. Åkte tillbaka genom hela stan för att hämta kläder. Ytterligare lite extra åt andra hållet till Albins skola. Tillbaka genom stan till Linneas dagis och sen till jobbet 25 minuter försenad.

Phu...tur att jag inte brukar komma för sent mer än en eller ett par gånger per år. Synd bara att det skulle ske så tidigt på året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0