Nytt möblemang

I fredags var vi på EM här i Lidköping och köpte soffa. När vi kom hem fick jag panik för när vi mätte trodde vi först att den skulle bli alltför stor och inte få plats. Efter lite mer mätande trodde vi att den skulle få plats men se konstigt ut men valde ändå att hämta den. Den får plats utan problem men det är hiskeligt stor så barnen ser ut som små bebis-pluttar när de sitter i soffan.
På söndagen åkte vi och köpte en 42-tums platt-TV till vardagsrummet där nere. Jag (läs vi) ville ha en TV där nere så vi kan titta på TV med andra vuxna ibland eftersom barnen kollar på TV-n där uppe när vi har gäster. Så för att få min vilja igenom med möblerna så "mutade" jag Tomas med en 42:a).

Nu ska vi bara få tag på ett skåp att ha under tv-n, nytt soffbord, matta och sen "måste" vi ju byta gardiner också. (De vi har passar faktiskt inte bra till soffan så det är ganska nödvändigt).
Tomas har tillbringat hela förmiddagen att dra 13 meter lång antennkabel längs väggar och tak och få det att se så bra ut som möjligt med kabelgömmor.
Jag skulle städa under tiden så vi slipper det i slutet på veckan när vi båda jobbar men jag blev sittande här i stället. Lite har jag städat och tvättat men när turen kom till badrummen var det något som bara drog mig till datorn. Det gick inte att komma loss...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh, vad avundsjuk jag blir. Och då menar jag inte 42-tummaren! Vill också ha nya fina möbler! Vi kommer hem i februari på en vecka. Vill ni komma förbi oss en kväll den veckan? Vi ska bo i huset då!Kram Kattis Och Grabbarna

2009-01-06 @ 16:05:41
URL: http://kattisochgrabbarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0