Laxar, maskar och burkar

Häromkvällen satt jag och barnen och åt när en av oss, kommer ej ihåg vem, hade lite svårt att prata rent. Då bad jag Albin säga "packa pappas kappsäck".
Efter en stund kommer Linnes som varit på toa och undrar vad en kappsäck är. Jag svarar att det är en väska som man har när man reser.
Då går Linnea resolut iväg mot tvättstugan, stannar plötslig och frågar

"Var är den?
"Vilken då"?
"Pappas väska, jag ska hjälpa honom att packa"

Jag förklarade att det bara var ett uttryck och då tyckte Albin att vi skulle ta "sex laxar i en laxask" istället och det gjorde vi en stund. Sen ville Linnea försöka...

"Hur många var de nu igen"?
"Sex"

Många försök senare fick hon till det:

"Sex laskar i en mask-burk"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0