Åhléns

Igår när min kusin kom hem och drack kaffe på eftermiddagen började vi prata gardiner. Mina gardiner är snart 5 år gamla och hade blivit ganska solblekta och ofräscha. Dessutom passade de inte så bra till nya soffan. Jag visste dock inte riktigt vad jag ville ha men kusinen hade sett fina grå linnegardiner på Åhléns. En halvtimma innan de stängde åkte vi dit.
Först hittade vi inte gardinerna (men fina gröna kuddar som skulle passa i nya soffan) så vi gick till reabordet och där fanns det två stycken kvar till halva priset. Inget man deppar ner för direkt.  Sedan hittade vi vepor i ett snyggt mörk-rött linnetyg som jag tittat på tidigare för att ha som julgardiner i köket.  Det räcker till 2 köksgardiner och 1 vepa till bordet.

Sen ville jag ha tyg att spänna upp på väggen istället för tavla och då...som av en ren händelse fanns det ett skit-snyggt tyg i vitt grått och samma gröna färg som kuddarna. Det var 2 vepor. När jag kommer till kassan fanns det inget pris på det sistnämnda tyget och hon trodde det kostat 250 kr. "Det blir 50 kronor då" säger hon. Det var tydligen halva halva och hon ville inte ta för mycket betalt utan sänkte det lite till. Det visade sig när vi kollade kvittot att det var "halva halva" priset på allt på bordet.
Det enda jag betalade fullpris för var kuddarna och de kostade 100 kronor styck. Känns som om jag gjort ett kap!

Kommentarer
Postat av: Kusin

Himla snyggt blev det!! Hur kul som helst!

Har du postat tackkorten?

2009-01-21 @ 11:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0