Tjeckien-dag

Sedan jag kom hem från Tjeckien har jag sagt att trafiken är så lugn här i Sverige. Inga dumma omkörningar och annat tjafs. I morse kom den första tjeckomkörningen:

En bil kommer i hög fart på den gatan jag var på väg att svänga ut på. Lägger sig i vänster fil där man ska ligga om man ska svänga vänster men tji fick alla då han istället byter fil och kör rakt fram. Han ville bara göra en liten omkörning på morgonkvisten och kör i 60-70 i stan över heldragna linjer.

När jag är framme vid mitt jobb är det jag själv som kör "tjeckstilen". Missar parkeringsrutan helt och ställer mig så jag tar upp två rutor. Där skiljer det sig däremot, för när jag insett mitt misstag går jag tillbaka till bilen och flyttar den. DET hade aldrig hänt i Tjeckien.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Måste helt klart ha varit en tjeck på besök :) Ingen svensk kör så....

2008-10-10 @ 07:25:49
Postat av: Birgitta

När bönderna är i stan stannar jag hemma.....inte för att du är en bonne men ändå...ler

2008-10-12 @ 09:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0