Jag och tekniska prylar

Jag är teknisk idiot, inget att diskutera.

När jag skriver inlägg på bloggen och väntar en stund innan jag trycker på knappen "spara och publicera" så kommer inlägget två gånger och jag vet inte hur man tar bort det. Det är kanske så att programmet sparar inlägget som en säkerhetsåtgärd efter en viss tid men jag ser ju inte att den har gjort det för än det är för sent.

Just nu sitter jag och skriver på Tomas bärbara dator och den och jag är inte de bästa vänner. Den har i och för sig lärt mig var "End-knappen" och "Page Down-knappen" sitter.
För rätt vad det är när jag sitter och skriver så hoppar plötsligt markören tillbaka någonstans i texten och börjar skriva där i stället.
Är man då inte allt för långsam när man skriver så hinner man ju med några bokstäver innan man märkt att man skriver på fel ställe. Man måste då ta bort dessa bokstäver. Hoppa till slutet i texten och fortsätta skriva.
Inget större problem tycker ni kanske men denna rubrik fick jag skriva tre gånger och under tiden jag skrivit denna text har jag fått starta om 28 gånger. Det börjar bli mycket irriterande.
Jag antar att jag kommer åt någon knapp när jag skriver som jag inte ska komma åt men jag vet inte vilken knapp det är för det händer både när jag skriver med vänster och höger hand. Kanske någon där ute i cyber-världen som läser detta har någon aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0