Överraskning

När vi var i skåne över kristi himmelsfärds-helgen satt vi och spelade kort på lördagkvällen och drack lite vin och öl. Så där fram vid tolv-tiden fick Tomas ett SMS.

"Vad fan" var hans kommentar. Sen skrattade han och visade oss andra som var omåttligt nyfikna:

"Vi har gift oss i dag" stod det med hälsning från min svärfar med sambo...förlåt fru.
(När jag skrivit om dem förut har jag ju skrivit "Svärfar med Sambo men jag ändrar väl på det från och med nu...)

Eftersom vi fått lite innanför västen var vi tvugna att skoja med dem lite så först fick de inget svar från Tomas utan från hans kusin med ett "Grattis". Sedan skickar Tomas iväg ett SMS tillbaka (efter lång och hård övertalning från mig och kusinen):
"Vad ska ni med en lift till"

Det dröjde inte så länge innan svärfar ringde upp. Han hade fått förklara en stund för sin nyblivna fru att han faktiskt hade kollat orden så inte T9-programmet hade valt andra ord.

Det var nog mest jag och kusinen som tyckte det var kul för vi skrattade i ett par timmar. Tårarna sprutade och jag hade träningsvärk i magen dagen efter. Jag skrattar fortfarande så tårarna sprutar när jag tänker på det.

Och till brudparet:

                                                                              ETT STORT GRATTIS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0