Manlig förkylning...

...är min egenhändigt ihopsnickrade diagnos på mig själv. Jag är nämligen fantastiskt ynklig och gnällig så i min värld finns det ingen annan diagnos som stämmer in på mina symtom.

I torsdags jobbade jag bara ett par timmar innan jag gick hem med illamående och huvudvärk. Frös som en hund gjorde jag. Provade mysbyxor, fleecetröja och filt i soffan men det hjälpte inte.Filt nr 2 hjälpte inte heller så jag gick och hämtade duntäcket istället. Där låg jag tills det var dags att hämta barnen. Snabbt hem till soffan igen och barnen valde TV och data, de blev inte emotsagda.
Albin hade fotbollsträning på kvällen och med Tomas i Tjeckien var det bara att slänga i honom en macka och iväg till träningen där han fick klara sig själv. Kvällen avslutades med 39 graders feber och en mycket ynklig Sara.

Både i fredags och lördags hade jag lika hög feber och gjorde inte några knop alls. Klassfotbollen var inte att tänka på och det var ju tur att Tomas inte skulle ha något kalas på sin 40-årsdag igår (31 maj).

Söndagen var dock den första mogonen jag vaknade utan feber och hade bara lite feber på eftermiddagen. Tyvärr blir jag ganska matt av feber och svimmar lätt. Det blir ju inte bättre när man har legat platt fall i 3 dagar (blodtrycket vänjer sig fort vid att man ligger still) och att man inte fått i sig någon fast föda på lika lång tid. Det var många år sedan jag drack så mycket blåbärssoppa och nyponsoppa! Mitt magras är inte heller till någon större hjälp... 

Jag försöker att sitta så mycket som möjligt för att blodtrycket ska vänja sig men står jag upp mer än ett par minuter blir jag yr och måste sätta mig eller lägga mig. Nu har jag fått i mig ett äpple och orkar vara uppe en stund.

I morse efter jag duschat smörjde jag in mig som vanligt och fick direkt nässelutslag på hela benen, bålen och armarna så nu ser jag helkoko ut där också. Ja,ja, jag ska väl sluta klaga. Det är väl lika bra att få all skit på en gång! 


Kommentarer
Postat av: Danne

varmt och mysigt med fleecetröja? händer annars hos dig?

2009-06-27 @ 13:41:32
URL: http://dssweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0