Städdag

I morse när jag vaknade var det mulet så jag bestämde mig för att han en städdag. Först låg jag kvar i sängen länge länge och läste en ny bok. Luftslottet som sprängdes, siste delen i milleniumtirologin.

Huset som vi bor i är milt uttryckt sparsamt inrett, både vad det gäller möbler och utrustning.
I städväg finns en sopborste, en skyffel och en skurhink. Inga trasor, inga rengöringsmedel, ingen dammsugare osv. Så idag har jag sopat golvet i ett 150 kvm stort hus och torkat golvet med en mopp vars skaft räcker mig till höften. Det tog en stund men det var mycket skönt när det var klart.

Nu har det faktiskt blivit fint väder ute. Solsken och 28 grader varmt så vi har bestämt att vi ska åka till Valy och bada. Det är en liten ort som ligger ungefär en mil från Pardubice och har en liten konstgjord sjö. Den är formad som ett U och har små mysiga sandstränder utmed sidorna.

Först måste vi dock åka och handla lite att äta och ta med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0