Operation röjning

Det känns som om vi har röjt hela hösten. Något har har vi röjt varje helg (det är inte fester jag pratat om utan att gå igenom saker och se vad vi ska spara och inte)

Nu har turen kommit till tvättstugan. Byrån i tvättstugan har 4 lådor så alla i familjen har var sin låda för mössor och sånt. Ovanpå byrån står backar från IKEA för barnens hjälmar och sånt som inte får plats.
 
Nu har jag slarvat så det ligger kvar kepsar och annat sommar-tjafs vilket gör att vintergrejerna inte får så bra plats och barnen bara slänger sina saker i hela tvättstugan och hittar inget när det är dags. Så i morse släppte jag bomben:

Idag blir det inga kompisar på eftermiddagen-vi ska röja!
Jag har en förhoppning att om de är med och plockar och bestämmer vem som ska ha vilken låda kanske det går bättre att lägga det på rätt plats...hoppas, hoppas,hoppas jag har rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0