Glasögon

Jag har haft huvudvärk nästan hela hösten. Det hade jag även innan vi flyttade till Tjeckien men efter någon månad där gick det över. Det var underbart men nu är den som sagt var tillbaka.
Trodde att jag kanske inbillade mig att det var oftare än det i själva verket var, så jag skrev upp i almanackan och jag hade huvudvärk ungefär 25 av 30 dagar.
En del beror nog på stress och en del är nog spänningshuvudvärk för att man sitter still i en och samma ställning hela dagen framför datorn. Kollegorna tyckte ändå jag skulle kolla synen så det har jag gjort.

Resultat: Jag beöver terminalglasögon. Hade 0,75 på ena ögat och 1,0 på andra ögat och ett lite brytningsfel men det var så litet att det inte behövde åtgärdas. (Han trodde att vi kunde vänta tills jag blev 50 ungefär och det är ju ett halvt liv till dess...eller?)
Tog hem 4 glasögon på prov men fick backning på allesammans. Det var fel modell. Idag ska jag dit igen och se om jag kan prova en annan sort.
Vad svårt det ska va!

Kommentarer
Postat av: Stefan Axelsson

Sedär ja, då närmar du dig 50 ;-)

Jag som trodde jag var gammal ...

2009-02-25 @ 19:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0