Påsk

På skärtorsdagen tog vi bilen till Norge för att hälsa på syrran. Vi hämtade upp henne i Oslo och tog en snabb-titt på deras hus.(som varit  färdigt ca 2 år men vi har inte varit där ännu).
Efter det åkte vi vidare till "Hytta". Det är min svågers föräldrars stuga i fjällen. Den låg jättefint på fjället ca 1000 meter över havet och hade en underbar utsikt.

Vi var framme på kvällen så det var bara att packa in sakerna och äta kvällsmat.

Dagen efter åkte vi till Nesbyen, ca 45 minuter bort för att åka slalom. Linnea har bara åkt en gång innan och då åkte hon inte lift upp utan gick upp i backen och åkte 1-2 svängar ner och så höll hon på en timma.
Denna gång skulle hon bestämt åka med min svåger. När de kommit en bit fram i liftkön ropade han:

"Har hun åkt för?"

Ja, svarar jag min klant och så sätter han en knapplift mellan benen på henne och hon far iväg. HELA vägen upp. Då tänkte jag att nu kommer det att skita sig när hon ska av men det klarade hon utan några som helst problem. Åkte hela backen ner utan att ramla och sedan fortsatte hon hela dagen.

För Albin gick det också bra. Han hade hur kul som helst. Ville inte ens åka och äta.

Väl hemma på kvällen åt vi god mat och drack vin framför den öppna spisen.

Påskafton bjöd på skidtävling! Längdåkning! Något som jag inte har åkt på nästan 30 år och hör och häpna...jag kom INTE sist. Jag hade faktiskt 2 personer bakom mig.

 Taditionen på "hytta" bjuder att de vuxna äter ost, kex och dricker vin till lunch och barnen får grillad korv på altanen innan prisutdelningen. Mycket trevlig tradition tycker jag i synnerhet som det var strålande solsken och nästan vindstilla i solväggen.

På söndagen var det bara frukost och packning innan vi åkte hem igen. Långa köer gjorde att vi inte var hemma förrän vid 21,30 så det var skönt att vara ledig på måndagen och kunna packa upp och tvätta. Klockan 15 bjöds det på fika hos kompisar i Ulriksdal som vi cyklade till. Linnea har nyss lärt sig att cykla utan stödhjul så hon tycker det är roligt att cykla överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0