VAB

Idag är det min första "vård av barn" på över två år. Visst har barnen varit sjuka men man har ju inte haft någon att rapportera det till.
Under några dagar har Linnea kissat ner sig mer än vanligt och i förra veckan när hon varit på toaletten kissade hon ner sig två minuter efter hon varit på toa. I börja blev jag arg på henne, hon har nämligen lurat oss förut att hon gått på toa men bra varit där inne och spolat toaletten utan att kissa. Men i måndags kväll och tisdags morse klagade hon på att det gjorde ont när hon kissade. Jag ringde vårdcentralen och fick tid en halvtimma senare.
Efter en halvimma på vårdcentralens toalett, många sånger och glas vatten senare hade vi lyckats få till ett prov som visade på bakterier. Iväg till apoteket för pencillin och direkt till skolan för att hämta Albin. Grannens pojk Edvin skulle också med för jag hade lovat att ta med honom till hockeyträningen klockan 16. Stackars Linne fick stå ut i ishallens kyla en timma men vi hade lång vinterjacka, vantar och mössa. Sedan gick vi ut och värmde oss emellanåt.

Sedan kom eldprovet på kvällen, flytande pencillin! Linneas dom:

mmm... vad gott!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Flytande penicillin gott? Underbara unge!

Fast det förstås, jämfört med tjeckiska piskoty så...

Hälsa Linnea att hon ska krya på sig, och hälsa Tomas och Albin också.

2008-09-09 @ 08:32:02
URL: http://pardubice.blogg.se/
Postat av: Maria Coop

Hej Hej !

Jag saknar dig idag...det är så tyst !

Vilken tur att du fick en tid så snabbt med Linnea och att hon tyckte att penicillinen var god !!!

Ibland blir man inte riktigt klok på barnen !

2008-09-09 @ 09:27:57
Postat av: Mimmi

Ojoj..låter som du har fullt upp. Hälsa Linnea att krya på sig från Oscar, Mimmi och Jacko.

2008-09-09 @ 14:24:59
URL: http://y8simlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0