Silja Galaxy

I lördags morse åkte jag med chefen och två tjejer från jobbet till Stockholm. Vi bjuder in bostadsrättsföreningar till mässor i många olika städer varje år och de som kommer får ett presenkort att följa med på mässa ombord på en färja mellan Stockholm och Åbo på hösten så i helgen var det dags.

När vi kom fram skulle vi lägga biljetter m.m. i deras kuvert som de får vid incheckningen. Incheckningen gick sådär. Alla kom på båten men det var inte med någon god marginal. På 1,5 timma ska vi checka in 500 personer. När det funkar är det inga problem men vi hade inte fått alla biljetter av Silja så det blev lite krångel. Sedan hade vi gjort en och annan miss själva också men huvudsaken är att det löste sig.

På kvällen kom alla kunder och riggade upp och på söndag morgon kl 8.45 slogs portarna upp för ett hundratal morgonpigga mässbesökare. Jag och mina andra två kollegor tog emot i entrén, delade ut program och tipspromenad. Vårt jobb var också att kontrollera att föreläsarna höll sina tider, dela ut papper och penna till åhörarna och kolla att tekniken fungerade så föreläsningarna kunde börja i tid. (Alla som känner mig vet ju att jag är teknisk idiot så mitt jobb bestod väl snarare i att hämta Siljas konferensvärdar när tekniken strulade.) Konferencier var Bengt Grafström, svensk TV och radiopersonlighet.
Klockan 17,30 var det slut och vi var i Lidköping igen vid 23,30-tiden. Det var en trött Sara på jobbet igår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0