Shopping i Göteborg

I lördags morse åkte vi ner till Ingared utanför Alingsås där barnens farfar Lasse och hans sambo Ulla bor. Barnen skulle stanna där till söndagen medan jag och Tomas åkte vidare till Göteborg för att bo på hotell, shoppa och äta gott. Albin hade fortfarande lite feber så vi var i valet och kvalet om vi skulle åka men "Ingaredarna" tyckte att han lika gärna kunde ligga i soffan och kolla på TV där som hemma och för Albins del var det OK.

Jag och Tomas hade bokat rum på First Hotell G som ligger i centralstationens hus. Hyfsat billigt hotell men fräscha rum och bra frukost. Första dagens shopping var i 5an-huset innan vi gick till hotellet och checkade in. Kvällsmat åt vi på en restaurang som Ulla rekomenderat, Dinner 22. www.dinner22.se  Jättegod mat, till och med tjeckisk öl på fat!

På söndagen sökte vi oss lite utanför 5an-huset och tog en "latte" i solen på ett utomhusfik. Sedan kom den seriösa shoppingen på Lagerhaus och Granit innan vi åkte till Ingared för att äta middag och hämta barnen. Linnea hade feber när vi kom, samma sjuka som Albin haft dagarna innan och Albin var nog trött för han somnade i bilen och det är inte ofta det händer.

Idag när jag var hemma med Linnea sa hon:

"Mamma, jag vill bo hos Ulla jämt" så barnen har nog haft en lika bra helg som föräldrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0