Trött söndag

Det är inte bara ösregnet som konstant vräkt ner sedan i natt som gör att jag är trött idag. Igår åkte jag till badhuset med Josefin (jobbarkompisen som är mammaledig) och styrketränade. Märktes att jag inte tränat sedan maj månad. De hade renoverat och maskinerna var nya så det blev inte så effektiv träning utan mycket kolla maskinerna hur de funkar o.s.v. Trots det har jag en fantastisk träningsvärk idag. Till stor del beror det nog på att jag och Josefin inte träffats på länge och mitt skvallerbehov gick ut över stretchningen. Trots att jag är kvinna har jag svårt att göra två saker samtidigt.

När jag kom hem plockade jag ur kläderna ur våra fem garderober i sovrummet och skruvade ur alla skruvar som hyllplanen var fästa på, flyttade stängerna och organiserade om. Tomas började med maten (grynkorv, potatis och sås). Fick avbryta för att göra såsen, äta och sedan gjorde jag klart i sovrummet.

Efter det var det dags för bullbak. Först var det tre förväntansfulla barn som var med (grannpojken var med) men det slutade med att man stod ensam i köket medan barnen var hos kompisar och åt deras kanelbullar. Tjugo i fem på eftermiddagen slängde jag mig i soffan framför TV-n en stund innan det var dags att göra kvällsmat. Efter middag och ett glas vin var jag färdig för sängen men lyckades uppbringa lite energi för att sitta och småprata med Tomas medan barnen tittade på film.

Klockan 8 på morgonen idag ropade barnen att frukosten var färdig. Min kropp var som en sten. Jag är helt övertygad om att Tomas har monterat in magneter i golvet och mina kläder för det känns som hela min kropp trycks nedåt. Man börjar nog bli gammal, en dags aktiviteter kräver två dagars vila...

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Varför göra så mycket på en dag lilla Sara????

Tänk på att du har bara ett liv! Njut av dagen!!

2008-10-12 @ 09:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0