Vecka 45

Då har snart denna vecka också gått (som i ett huj ska väl tilläggas). Tomas har varit i Tjeckien denna vecka också men kommer i kväll efter 3 veckors bortavaro. Kan väl inte säga något annat än att det har varit en ganska normal vecka.

I måndags var det dammsugning och torkning av golv. Hade inte torkat golv på flera veckor och det var SÅ kladdigt. Barnen fick dammsuga sina egna rum och 5-årige kompisen som var här då tyckte det var mycket konstigt.

I tisdags hade vi "veckofikan" här så det fick bli handling och undanplock av mängder av saker som låg i vägen för samvaro. Vi är ju ett kompisgäng som äter kvällsmat hos varandra en gång i veckan. Nu var vi 6 vuxna och 7 barn.
5-åringen från dagen innan var inhyrd för kvällen. Något sen kväll blev det vilket avspeglade sig morgon efter.

onsdagen hade vi utvecklingssamtal med Albins fröken vilket avlöpte väl. Han hade lite svårt att integrera sig i början men det har blivit bättre.Han är ju inte van vid att behöva ta hänsyn till 20 andra 7-åringar. I Tjeckien har han väl varit lite av en maskot och de stora barnen har tagit hand om honom och låtit honom hållas i mångt och mycket. På kvällen skulle jag varit på en återträff med LGSS (Lidköpings Gymnastik och Sim-Sällskap). Min morbror är aktiv i idrottsmuseet och hade anordnat en träff. Men med Tomas borta, trötta barn och en hemsk huvudvärk fick det bli en hemmakväll med tvätt.

I torsdags städade jag toaletterna och plockade lite. Albin hade åkt med en klasskompis hem efter skolan. Jag skjutsade Linnea till gympan, hämtade Albin hos kompisen och sedan tillbaka till Råda skola för att hämta Linnea. Kvällsmat och när allt var undanplockat kom Kusin med dotter som var på promenad och kollade läget eftersom jag varit förkyld och hängig. Det fanns lite glögg kvar sedan "veckofikan" och pepparkakor så vi tog en klunk. Tomas ringde under tiden och berättade att man i Tjeckien provat med Becherovka i glöggen. (sprit med pepparkakssmak). Detta var vi naturligtvis tvugna att prova. Mmm...kan rekomenderas.

Fredagseftermiddagen gick till pyssel. Barnen ritade vantar med "flagg-mönster" (Sveriges flagga, italiens osv.) och klippte ut. Handling på Hjertbergs, kvällsmat och Diggiloo.

I morse (lördag) vaknade jag vid 6-tiden och läste en stund. ´Gick jag upp vid 7,30 och satte mig vid datorn. Kollade aktier i höstas men köpte inga och jag har satt in pengar i min depå så jag var ute och kollade. Börjar bli dags att köpa snart nu det är lågkonjungtur.
Nu är jag skithungrig efter 3 koppar kaffe på fastande mage. Linnea hoppade just från soffbordet och vrickade foten!

Ja hur var det nu igen... gud, straff, direkt...nej, förlåt, logisk konsekvens hette det ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0