Stukad fot

Igår hade vi 26 grader och jag hade fått lite solexem så jag bestämde mig för att hålla mig i skuggan hela dagen. På eftermiddagen när Albin kommit från skolan tog vi fram olja och sandpapper och började göra i ordning utemöblerna i skuggan på baksidan.  Vi tog en paus och hämtade Linnea på dagis och fortsatte att jobba. När det var dags att plocka undan  hörde jag ett illvrål från Linnea som höll sig om foten. Hon hade hoppat från gungan och trampat snett. Hon fick lägga sig på soffan med foten i högläge. Foten svullnade upp och hon tjöt i högan sky efter sin pappa. Hon skrek hysteriskt i  fyrtio minuter och sedan somnade hon på soffan.
Foten var ordentligt svullen och hon hade mest ont på fotryggen och vi undrade därför om hon kunde fått en spricka i foten. Efter hon vaknat kunde hon inte äta för hon hade så ont i foten och hon skrek en timma till. Så började vi kolla upp vart vi skulle åka för att röntga foten men ytterligare en timma senare hade hon lugnat sig och man fick till och med titta på foten. Det som är svårt med Linnea när något sådant händer är att hon kan gråta hysteriskt i en timma om hon skrapat armbågen så man kan se en liten strimma blod. Hon har i alla fall sovit gott i natt och hon kommer få tillbringa en hel del tid i soffan idag.


Kommentarer
Postat av: mathias

Ett tryckförband i 20 minuter hade hållit svullnaden nere och stoppat blödningen. Och sedan under natten ett stödförband. eller hur sjuksyster Sara. :)

2008-05-14 @ 19:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0