Vad är det?

I fredags innan Albin skulle gå till skolan blev han stående vid vardagsrumsbordet där min tidning IFORM låg. Han läste lite på framsidan och kunde stolt berätta vad han läst. Han bläddrade lite i tidningen och ropar förtjust. "Mamma, det är en sån där grej i tidningen som man har fått med."
Ja ha... säger jag lite drömmande med kaffekoppen i handen där jag sitter och funderar på om det är dags att ställa in frukosten i kylen.
"Får jag öppna den"? frågar han otåligt och jag tittar då upp.
"Ja" säger jag fullt medveten om att paketet innehåller ett provexemplar av Tena inkontinensskydd!

Det tar en stund att öppna och när han har den i handen tittar han förundrat på den innan han utbrister:
"Mamma, det är ju ett fotplåster"!!!

"Det ser faktiskt så ut" säger jag men det är något annat. Jag drar historen om att när vi mammor fått ut våra bebisar kan det ibland bli lite problem med att hålla sig när man hoppar och nyser.(Inte nödvändigtvis samtidigt) Även nu är jag fullt medveten om vad jag ger mig in på... att jag kan få hålla hans livs första lektion i sexualkunskap och förklara allt om bebisar och deras tillverkning. Jag håller andan ett ögonblick och ser lågan släckas i hans ögon... sedan kommer ett uppgivet  "Ja ha" och sedan går han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0