Massage

Idag har jag varit på svenska skolan och masserat. Detta är sista veckan på projektet "friskvårdsveckorna". Denna vecka har de haft avslappning, träning i klassrummet och idag var det dags för massage. Jag tog med mig massagebänken och masserade de som ville. Eftersom det är barn och ungdomar det handlar om kan man inte göra en vanlig massage. Barnens ligament är känsligare för massage eftersom den växer, därför måste man vara mer försiktig. De hade heller aldrig fått massage så det var mest för att se om det var något de tyckte om. Alla gör faktiskt inte det! Sedan satt vi några minuter i klassrummet och jag visade hur man kan massera varandra utan olja och bänk. (kan vara ett bra knep att erbjuda föräldrarna massage när man vill ha höjd veckopeng...)

Imorgon ska jag jobba på skolan och då avslutar vi dagen med badminton på ett av gymen här i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0