Tand nr 7

I natt har tandfén varit här och tagit Albins 7:e tand ur glaset och han fick en tjugokorunas av henne.

I går morse visste jag inte ens att Albin hade en lös tand till men när vi kom hem från skolan så sa han att nu är den jättelös! När jag tittade hade han dragit så mycket i tanden att det blödde en hel del. Han vill så gärna tappa tänderna för att få lite pengar av fén. Två timmar senare kom han med tanden i handen.

I helgen upptäckte vi dessutom att han börjat få två nya tänder i överkäken vilket vi är glada för. Han har tappat fyra framtänder i rad i överkäken och den enda frukt han äter är äpple. Ingen lätt uppgift som ni kan förstå, så jag måste skära dem i mindre bitar. Nu hoppas jag att han får nya tänder innan han tappar nästa!

Kommentarer
Postat av: Inger

Härligt att man någon gång i livet kan tjäna pengar på att tappa tänder. Krama Albin o Linnea Även en kram till Tomas

2008-01-18 @ 17:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0