Ny bekantskap

Idag hade jag de svenska tjejerna hemma på lunch, vi åte lite sallad och macka. Det var inget planerat utan i tidsags kväll kände jag att det var dags att hitta på något så jag sms-ade tjejerna och bjöd in dem på lunch.

Igår, onsdag, när jag lämnade Linnea  på dagis så träffade jag en mamma som jag brukar småprata med. Hon pratar med engelsk accent så jag förstod att hon inte är från Tjeckien. Har tänkt flera gånger att jag skulle fråga om hon ville ta en kopp kaffe men det har aldrig blivit av så jag frågade om hon vill komma på lunch och det ville hon.
Det visar sig att hon är från Skottland och hennes man jobbar på Foxconn här i stan och hon känner bara en tjej till som också är från Skottland. Hon var väldigt sugen på att träffa fler engelsktalande människor. Det kan bli väldigt ensamt om man inte jobbar och dessutom inte känner någon som talar samma språk. Hon heter Leeann, hon är jättemysig och har lätt för att prata.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tack för en trevlig lunch. Det borde vi göra lite oftare:)

2008-01-11 @ 12:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0