Mötesvecka

I måndags kväll hade vi årets första styrelsemöte i skolföreningen. Det var mycket att prata om och diskutera och Tomas åkte på hockeyträning när jag kom hem.

Igår kväll hade vi APT (arbetsplatsträff) jag och de två Katarinorna. På dessa möten diskuterar  bl.a. vilka dagar jag som vikarie ska jobba, vilka aktiviteter man ska (simning, skridskor o.s.v.)

Idag ska jag hem på lunch hos Leanne kl 12. Det är den skottska tjejen som var hemma hos mig i förra veckan på lunch. Det blir en snabbis för Albin slutar skolan kl 13 och bussen brukar vara här och lämna av honom 13,15.
 
Ikväll kommer Jakob och Lukas ett par timmar medan föräldrarna är på tjeckiskakurs och imorgon ska jag vikariera på skolan så den här veckan bara rusar iväg.
Fredag kväll åker Tomas och Albin på hockey och på lördag kväll ska vi åka till arenan igen för att gå på basket.

På söndag har den tjeckiska skolan ordnat en skidresa till Orlickych Hora som ligger 60-70 km från Pardubice. Vi blir 16 svenskar som åker med och kommer hem på torsdag nästa vecka. Som det är nu finns det gott om snö där men det ska tydligen bli sol och 8-9 plusgrader i helgen så vi vår väl se hur mycket skidåkning det blir. Det ska bli skidåkning kombinerat med skolarbete men än så länge vet vi bara vad det kostar, när vi ska åka och när vi kommer hem. Eftersom Dana som bjudit in oss inte pratar engelska så vet vi i nuläget inget annat. Detta är en av de saker som är så spännande med att bo här, man lär sig verkligen att inte ta för allvarligt på saker och ting och man rycker på axlarna och tänker: Det ordnar sig!
Hade detta varit i Sverige så hade jag nog haft magsår vid det här laget. Inte veta något om resan, inte börjat planera packning eller tvätt, inte veta hur vi ska bo, tar de kort eller måste vi ta ut pengar innan vi åker, vem ska vi betala till, vad finns att göra för barnen om det inte finns snö...

Nu sitter jag här och dricker kaffe och filosoferar om annat men det känns ganska lugnt, jag har ju hela helgen på mig...

Kommentarer
Postat av: Inger

Hoppas ni får en skön resa med mycket snö. Och att ni kommer hem hela och friska.
Det låter så skönt och okomplicerat livet ni har i Pardubice. Det är väl mycket det jag själv upplevde dom gånger jag var där så längtan ner blir ännu mer när jag läser dina Bloggar. Tack för dom Sara.
Kram Inger

2008-01-18 @ 17:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0