Psssccchhh!

Ni har väl sett reklamen för Treo där pappan står i köket och fixar en romantisk middag till sin date och sonen sparkar fotboll inomhus. När pappan ska sparka tillbaka bollen träffar han vinglaset och pojken säger Psssccchhh!

I morse var det dags för "Treoreklamen a´la Pardubice". Vi är hundvakt åt familjen Gustafssons Golden-valp och han har en mjukisboll från IKEA som leksak. I vår familj har vi en regel som innebär totalförbud att sparka bollar på nedervåningen. Barnens rum är den enda tillåtna zonen.

Jag har precis ätit frukost och hällt upp en kopp kaffe, bara tagit en klunk när jag ser något komma farande i ögonvrån. Hudsons boll... missar precis det tända ljuset, landar på mitt fulla vattenglas och studsar ner vid den fulla kaffekoppen som välter.
 Jag klarar mig från att bränna mig då min tjocka fliströja tog det mesta, väggen är prickig, de ljusa fogarna i golvet är numera kaffefärgade, köksstolarna med tyg som inte går att ta av har nu inte bara yoghurtfläckar men det bästa av allt... Linneas min! Hon var i chocktillstånd. Fotboll är inte hennes starka sida ännu men detta var en klockren träff så jag vet fortfarande inte om hon var chockad över den snygga träffen av bollen eller effekten av den...

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Dessa goa barn Sara! och inte förstår dom orsak och verkan ännu......kan inte låta bli att le stort.....
Kramar

2008-02-18 @ 10:02:43
Postat av: Rebecca

Skruva den som Beckham...
Ungefär som den gången Mattias skulle visa Ebba hur man skruvar en fotboll. Visserligen utomhus, men med riktning förrådet. Han fick in en skitsnygg spark, och skruv, och förrådsfönstret gick i tusen bitar. Björns första kommentar var " Du skulle sett bollen, hur snyggt skott som helst." Undrar om ens Zlatans pappa kan se lika stolt ut som Björn gjorde.
Vet inte om det var efter det Mattias valde att satsa på handbollen...

2008-02-18 @ 12:10:29
URL: http://pardubice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0